tirsdag 18. januar 2011

Noe å henge fingrene i......

Når hålka fyller gårdsplass og veier, har jeg ingenting ute å gjøre. Derfor blir strikkepinnene flittig brukt i vinterhalvåret. Det blir alltid restegarn etter større prosjekter , men nå begynner det å minke i plastposene. Det er så mye lekkert garn og jeg har så mange ideer, så vi får se hva jeg rekker over før våren kommer, da blir det kun om kveldene når jeg ser på tv. Pulsvanter i merinoull, lette som fjær og varmere enn de ser ut til.
Denne helga hadde vi tvillingbesøk....
Å gå på tur med tante Tonje og bestefar er veldig slitsomt..........
Godt å komme ut litt og klatre i trærne .....
Nå ser det ut som den verste isen slipper, men ennå blir det vel vinter ei stund til.....til glede for noen og til ergrelse og fortvilelse for mange. Første snøen her kom den 20. oktober, og da syns jeg vinteren har vært lang nok...... jeg ønsker meg mye regn og mye vind, hadde vært greitt med mildvær fremover ei stund.......En fin kveld til dere som titter innom !

2 kommentarer:

Asbjørg sa...

Her var det mange søte strikkasokker,godt å ha håndarbeid når det er lite uteliv.
Ut må jeg nå når vi har skaffa oss hund igjen,men jeg har skodd meg med skikkelige brodder så det går bra.For jammen har vi holkeføre her også!
Ha en fin kveld!

Elisabeth sa...

Flink å strikke du, Grete. Her går det mest i sitteunderlag for tiden. Har laget noen vi skal ha med i båten. De blir foreløpig brukt i bilen ;-)

God helg!