onsdag 1. februar 2012

Da var januar -12 over og ut .......

Jeg har fått øynene opp for netthandel. Hvorfor skal jeg slite meg ut med butikkrunder, når en finner det meste på nett ? Når jeg vet akkurat hva jeg vil ha, er det det enkleste for meg, og så trenger jeg heller ikke å lete etter parkeringsplass.....
Strikkegarn går det mye av, og det er mange hærlige nettbutikker, så her er det bare å velge. Hos To Damer fant jeg akkurat det garnet jeg ville ha, så etter noen få dager fikk jeg pakke i posten. Og noe så genialt....de hadde vakumpakket det.... så jeg som forventet en stor pakke, fikk en liten og hard en :)
Her er det garn til barselgave og jakke til meg selv, samt noen nøster som jeg vil prøve ut. Mange koselige timer med strikkepinnene venter på meg .......
Til min store glede har vi hatt en mild vinter....hittil . De siste dagene av januar ble litt kaldere , men før eller siden så måtte det vel bare komme .
Vi hadde tvillingbarnebarna på besøk i helgen, og da måtte de få prøve skøytene.Vi er så heldig å ha et tjern midt i bygda,og om vinteren blir det brukt til et samlingspunkt for små og store. Selvfølgelig så måtte det komme noen cm med snø, men den var det jo egentlig bare å skrape bort.
Unger blir alltid sultne når de er på tur, så kakao og grillede pølser gikk ned på høykant. En koselig ettermiddag i samvær med barn, barnebarn og sambygdinger, som vi håper vi kan ta en reprise på .
Har sagt det før, jeg elsker solopp- og nedganger ! Dette tok jeg i går ettermiddag/kveld på vei hjem fra byen.
Nesten -6 idag, så vinteren er utvilsomt her ! Noen har det vel verre, hørte det hadde vært -37 et sted......brrr ! Nå ser jeg fremover, første ferietur er bestillt, ei uke i slutten av mars, og plutselig er våren her ! .....jeg har det SÅ bra !

1 kommentar:

liven sa...

Ønsker deg en fin og vårlig mars måned Grete!!
Det er vel snart Oba tur på dere tenker jeg :)