fredag 13. januar 2012

Oppsummering i pinnebruk.....

Tenkte jeg skulle vise frem det jeg har strikket i 2011. Ikke riktig alt er tatt bilde av, så litt mer er det nok. Elsker å strikke og pinnene er aldri langt unna.
Noe har blitt gitt bort i gaver, noe bruker jeg selv og endel "ligger på lager ". Ble nok flere votter enn det som ble tatt bilde av. Har strikket for det meste tovavotter, noe som jeg bestandig er like spennende å se resultater av når jeg åpner vaskemaskina.
Det ble noen babysokker, fikk ganske enkelt "dilla". Det var jo så morsomt, og det tok jo bare noen timer for hver par !
Med en hel haug med restegarn liggende, så var det helt greitt å få krympe lageret litt.
Som oftest så blir det litt igjen av div. prosjekt, og det rekker fint til et par sokker i liten størrelse.
Syns egentlig dette luemønsteret er genial, enkelt og raskt å strikke, og kan greitt kombineres med tv-titting.
Pulsvarmere er godt å ha på kalde dager......
Likeså skjerf og halser.....
Har også lagt min elsk på flerfarget sokkegarn, er jo så moro å se mønstert som kommer frem...og så er de ikke så kjedelige !
Gensere til julegaver og faktisk også genser til meg selv. Fryser meg igjennom vinteren,så jeg fant ut at jeg skulle strikke meg en genser i alpakka, hærlig garn, varmt og godt for slike fryspinner som meg.
Nina ba meg om å strikke/hekle grytekluter til butikken, så jeg har laget meg eget "bumerke" på pynten....ikke så lett å se, men det er faktisk en G midt i blomsten.

Vi er heldige vi som liker håndarbeid, aldri "boring", og alltid "noe" som venter på oss . Så mye fint en kan trylle frem med noen nøster med garn...håper på mange prosjekt i året vi akkurat har begynt på.....bambuspinner og ullgarn, det er tingen !

Ha en flott helg ! Klem!

6 kommentarer:

Laila Anita sa...

si meg, har du egentlig gjort noe annet enn å strikke?? Jeg kjøpte meg strikkegarn til et teppe første påska jeg var sammen med Astor, altså snart to år siden. Vi skulle til foreldrene hans og jeg regnet med det ikke kom til å bli så fryktelig spennende.... Men mye strikking ble det iallefall ikke!

Laila Anita sa...

si meg, har du egentlig gjort noe annet enn å strikke?? Jeg kjøpte meg strikkegarn til et teppe første påska jeg var sammen med Astor, altså snart to år siden. Vi skulle til foreldrene hans og jeg regnet med det ikke kom til å bli så fryktelig spennende.... Men mye strikking ble det iallefall ikke!

Grete sa...

Jo da Laila,har gjort litt husarbeid i tillegg....men vi har jo kvelder.....

Med kjæleik til livet sa...

wow ---- kor flinke du er ;)

monikaklemma

Sylvia sa...

Herlighet sååå mye lekkert:-))
Litt av en produsjon!!

Ha en fin dag.
Sylvia

liven sa...

Heisann Grete

Åh så mye fint du har strikket!!
så flink du er med pinnene da.
Jeg knoter i vei på et strikketeppe jeg da.....og TTT :o)
Ja tenk....jeg skal bli mormor. Det er hun datteren min som du traff i Oba som skal få en liten jente i beg. av februar :o)
Så nå maler jeg vugge og koser meg med det!

Ha en fin onsdag :o)
Klem fra meg