søndag 9. august 2009

Er her ennå ja :)

Har vært temmelig stille i bloggsammenheng den siste tida. En viss spenning med å få et nytt barnebarn er over, men etter det har dagene bare svimet avsted...kan vel ikke skylde på ammetåke heller når det gjelder barnebarn. Siste ukene har vi hatt blandingsvær,men heldigvis mest sol, så mesteparten av dagene har blitt tilbrakt ute. Har en hus, er det stadig noe som må gjøres, så beiskosten måtte frem igjen, når blir en egentlig ferdig med slikt?

Og så har jeg plukket bær, bringebær ,rips og solbær , veldig godt å finne igjen i fryseren som syltetøy og dessert. Rips og solbær med vaniljesaus er jo helt topp etter en god middag, og ikke er det direkte usunt heller.
I dag har vi hatt slaraffendag, med endel nytelse av sola på verandaen. Et samarbeid med gubben, resulterte også i en skinnende ren bil på no time. Har blitt lat på mine gamle dager...etter at alle barna flyttet ut, så det blir av og til at vi kjøper middag ute, istedet for å lage middag kun til oss to. Så også i dag...ble litt usunn gatekjøkkenmat, men pyttpytt....og så ble det også en softis i sommersola i Molde :)

Men det beste med dagen :Molde-Rosenborg 5-0,...det tar på for en fotballidiot som meg:) Er helt svett ennå....lander vel i løpet av kvelden håper jeg :)

Vil sende alle mine bloggvenner en sommerklem og ønske dere en flott uke !


7 kommentarer:

liven sa...

Der var du ja....var litt bekymret!!
Åh joda....du kan sikkert skylde på ammetåka:o)
Høres ut som du koser deg...og du tar så fine bilder!!
Jeg bruker eggehvit maling....alltid!!
synest den er fin :o)
ha en fin kveld og ny uke:o)

Elisabeth sa...

Gratulerer med enda et barnebarn. Husker ikke om jeg har gratulert deg tidligere, så jeg måtte bare gjøre det.
Og gratulerer med seieren i går 5-0 er ikke verst. Blir lite blogging på meg også for tiden, men skal prøve å skjerpe meg ;-)

Anonym sa...

Jeg tror mormødre også får ammetåke, jeg . Iallefall virket det sånn på min mor da hun ble mormor:o) Godt du er her igjen, savner deg når du er for lenge borte, sjø. Og Molde-RBK er historie for lengst, RBK vinner jo snart serien nå...:O))))) Har laget masse syltetøy jeg også, godt å fnne til vinteren, det er bra sikkert. Ha ei fin uke, Grete! Klem fra meg**

liven sa...

Måtte bare sjekke med typen før i dag.... og joda det er opal:o)

Da må jeg bare si güle güle....og husk efesen til meg:o)

inger lises hjem sa...

Hei hei og takk for hilsen.
Gratulerer med enda et barnebarn, og endelig en gutt:-)). Skjønn gutt må en si.
Skjønner at du er sjalu på utsikta mi sjøl om den er til liten nytte nå, ser ingen ting pga regn og skodde. Må vel stoppe snart.
Ellers må du he en fin helg, og fortsett å ta fine bilder til bloggen din:-)))

LoneK sa...

Hei igjen
Gratulerer som bestemor til Lille Leon og Gratulerer med dagen

Kløm fra LoneK

Fjordheim sa...

Forstår at du har bursdag i dag.
Gratulerer så mye med dagen :)