mandag 19. april 2010

Helg til glede og besvær....

I helga hadde vi overnattingsbesøk av tvillingene. Ettersom været var ufyselig, ble det innehelg og ikke så mye å finne på,så det ble litt tegning,spilling og tv-titting. Monas rotter er populære, og siden de (rottene altså) er så snille og aldri biter, kunne Charlotte og Maria kose med dem. Her har "Jon Blund" tatt innersvingen på dem ....

Søndag våknet vi opp til dette .....

Fy flate....jeg skulle jo ligget på den solsenga og slikket sol ! Kjente fortvilelsen datt nedover hodet som en svart sekk !

Vi skulle kjøre tvillingene hjem på ettermiddagen, og da så det slik ut mellom her og Molde. En strekning som vi bruker 25 min på å kjøre...vi brukte 50 min i går... Det var nok flere enn oss som hadde lagt om til sommerdekk, for det gikk i 30 km i timen.....

Leon har blitt 8 1/2 mnd,og går attmed bordet....se så stolt jeg er ,bestemor !
Ikke til å komme fra at jeg elsker roser og pastell. Når jeg først var i butikken i Paradiset,kunne jeg like godt handle...selv om det var søndag og egentlig stengt. Jeg tenkte at emaljekrus kunne vært kjekt å ha til verandabruk....for oss som drikker kaffe i litervis og som bor på verandaen når gradestokken viser over + 10. Noen fine GG bokser ble også med,kjekt å ha til alt mulig....og så var det roser på dem .....Servietter er jo forbruksvare, disse var jo så fine at jeg må skaffe meg kaffegjester for å kunne ta de i bruk :)Såpa med roseduft elsker jeg, mens gubben ikke kan fordra den,hehe....jaja da får han bare dusje med sin Dove han da !

I dag har jeg atter en gang vært hos tannlegen, mer porselen...og noen "lapper" ut. Har heldigvis kun ei fylling igjen nå, så da får jeg håpe kontaktallergien gir seg,amalganforgiftningen etter hvert forsvinner og jeg kan spise det som jeg har lyst på (les: frukt).

Akkurat nå skinner sola i vinduskarmen, snøen som falt i helga ,er det ikke mye igjen av, og flytrafikken er oppe og går igjen...inntil videre. Vurderer om jeg skal innta lunsjen på verandaen....

6 kommentarer:

Havfruen sa...

Det så slik ut utomhus hos meg også i dag. Masse snø!!
Men skjønner godt du har kosa deg godt med barnebarn i helga:) Det er vel deilig:)
Nå skinner sola her også...men det frister ikke til verandasitting. +3 og sur vind...
Ha en flott dag, så håper vi våren kommer for alvor snart:)

liven sa...

Heisann!!
Tenker du har kost deg med barnebarna Grete...men det skulle jo vært vår og uteliv!!
Lå ikke så mye på veiene her da...men jeg måtte skrape bilruter kl 9 i morges....så det har vært kaldt!!
Skjønne saker du kjøpte....hun har mye fint i den lille butikken!!
Godt å være ferdig hos tannlegen ja....skal inn til henne i mai igjen......og mulig det blir en aldri så liten krone på dronningen :o(
Nå tar jeg meg en gåtur til fjells....og håper der ikke kommer noen snøbyger på oss!!

ha en fin uke Grete

Asbjørg sa...

Fysjameg,liker ikke noe særlig at vinteren er kommet tilbake nei.Kaldt og guffent her i Trondheim også,men heldigvis forsvinner snøen som kommer fort igjen.Herlige barnebarn du har,koselig med besøk av dem tenker jeg!

Elisabeth sa...

Dollarglis i ordets rette forstand med deg nå. Håper du slipper mer trøbbel nå.

Så får vi håpe våren kommer snart. Dette været er deprimerende, mildt sagt.

Klem

Nina i Paradiset sa...

Koselige bilder av mafian min! :)
Var kjekt med litt miljøforandring, ja. Ikke så spennende å være hjemme her hver helg, når storesøster farter konstant!
Flott bilde av Leon! Kulingen!!

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Så søte barnebarn. Men den snøen er ikke riktig så søt. Surt er det. Fysj!