søndag 5. september 2010

Sommerlig høst...

De siste dagene har vært rent så sommerlige. Aberet er at så stille som det har vært , så blir det veldig mye nattedugg, og det kan jeg ikke fordra...er vel et vind-menneske og liker at det er litt bevegelse i luften. Vet ikke om jeg tør si det, men jeg liker bedre regn og storm om høsten enn at det er sol og stille. Grunnen er at da blir det rått om kvelden og kalde netter med fare for nattefrost, og DA kjenner jeg at jeg får vondt i magen...har jo så mange utpå veien tidlig på morgenen..... Alle blomstrene går på hell nå, mange har takket for seg ,mens andre er standhaftig og holder ut.




Vi har et lite drivhus,der vi i år har hatt sukkererter og tomater som endelig begynner å bli modne. Alt er så forsinket i år, så jeg lurer på om plommene i det hele tatt blir modne, eller råtner slik som i fjor.
Kjempegode tomater,totalt fri for sprøytegift.
Ser ut for at vi får beholde finværet noen dager til, så det kan vel hende at det går ut over noe av det jeg skulle ha gjort inne. Trøster meg med at det kommer vel dager som passer bedre for innearbeid, for neiggu om jeg rydder i skuffer og skap,vasker tak og vegger når sola skinner !

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nei, det skal man ikke når været er så fint som nå! Håper det går bra med mannen i dag (så på FB) - og de tomatene ser himmelsk ut - jeg elsker tomater! Fin dag videre, Grete! Klemmer**

Asbjørg sa...

Høsten og nattefrosten rykker stadig nærmere,men nå nyter vi sommervær i Trøndelag også!Deilig!
Mye som blomstrer hos deg enda,og tomatene så gode ut!
Ha en fin kveld!