onsdag 30. januar 2008

Vinter...nei takk !

Har akkurat kommet hjem etter en biltur på glatte vinterveier og fortsatt lurer jeg på hva i all verden vi skal med vinter.
Hvis snøen hadde ligget i ro og alt hadde vært som på bildet til venstre,hadde det vært greitt,men her varierer det fra 10+ til 6-.Innimellom snøbygene har det striregna,så det er ikke rart at jeg drømte ei natt at det var flom,vannet sto jevnt med plena,og vi bor jo ikke akkurat i fjøresteinene heller.Var glad det bare var en drøm.

Sommermenneske som jeg er lurer jeg fortsatt på hvorfor vi har vinter,det er glatt og det er kaldt.For min del er jeg hverken født med piggdekk eller pels,så jeg er visst kommet på feil klode...her er så underligt.

Nei da er det noe annet å ligge i sola og dorme,kanskje jeg skulle vært katt? Så nå håper jeg at våren kommer grytidlig til nordvestlandet,så vi får rydde bort vinterklæne.Sender en vennlig tanke til flerbarnsforeldre og deres strev med våte vinterklær og snørrete unger,tro meg...som 5-barnsmor har jeg prøvd det :)






3 kommentarer:

marita sa...

HEI GRETE OG VELKOMME TIL BLOGG VERDEN, DETTE KLARE DU JO FINT:-)
JA GLEDER MEG TIL DET BLIR VARMERE I LUFTEN HELST OVER 20 GRADER ( KANSKJE VELÅ OPPTIMISTISK) MEN JEG ER FØDT OPPTIMIST OG ALL DÅRLIGE SOMMERE PRØVER, GJENNTAR PRØVER JEG Å LEGGE BAK MEG. HA EN FORTSATT FIN VINTER KVELD:-)

Nina i Paradiset sa...

He he!
Du kunne ikke ha vært katt, fordi du hater å bli kalt PUS!!! ;)

Grete sa...

Det er ingen som kaller meg pus :(