tirsdag 5. oktober 2010

Hvit "hytte".....

Ettersom vi har et hjem som ennå er mye preget av furu, så har jeg liksom ikke så mye å skrive om fra heimen...for furu er jo helt fy blant de fleste bloggerne. Alt skal være hvitt,hvitt,hvitt ! Derfor viser jeg heller frem bilder fra "hytta " i Alanya. Der er det ihvertfall trendy hvite vegger og IKKE noe furu. Vi var nettopp en tur der nede og hadde med en koffert med gardiner, lyse lette gardiner som slipper inn så mye lys som vi selv vil. Tyrkiske gardiner er som oftest tunge og gjerne doble for å stenge sola ute, men det har vi elektriske persienner til, bare å trykke på knappen. Gangen er deilig, hvit og lys, og har en hel vegg med vindu.


Jeg hadde et ønske om et speil ovenfor spisebordet, og dette kom på plass i løpet av uka.

Egentlig så fablet jeg om en ramme med enda mere krimskrams , men fann ut at dette passet til de møblene vi har idag, så når (og om) vi kjøper nye, kan vi bare male ramma i passende farge.
I speilet skimte litt av vårt høyglanskjøkken, noe jeg mer og mer får sansen for. Syns jeg hører ramaskrik i det fjerne, for minimalisme er vel omtrent like fy som furu. Det dri... jeg imidlertid i, for tenk så lett å holde rent !
Ble fornøyd med gardinene på stua også...kjøpt hos Ellos. Hvis en ikke gidder å sy selv, er gardinhøyder på 2,50 nesten ikke å finne, så Ellos ble redningen for meg.


Soverommet vårt fikk også gardiner, men irriterer meg over at sengeteppet vårt kom bort i flyttingen. Jeg får kjøpe nytt til neste tur, så får noen laken gjøre nytten så lenge. Et par lamper ovenfor sengen skal også på plass, må bare finne noen som jeg liker og som passer til taklyset.

Gjesterommet er eneste rommet med "gamle " gardiner. Syns egentlig det er litt koselig med litt farge også på et så lite hvitt rom....
Hadde jeg kunnet,så skulle jeg kopiert badet vårt til det her hjemme. Hvem i all verden skulle trodd at jeg kunne like hvite og sorte fliser, jeg som egentlig får vann i munnen av pasteller !

Nå går det nok noen måneder til neste hyttetur, men vi har snakket om en tur jan/feb neste år. Hadde jo vært godt å komme bort fra snø,is og kulde som det sikkert blir på den tiden. Da vi landet i Molde sank temperaturen med 30 grader i forhold til det vi hadde hatt der nede. Og mismotet lå som en tung stein i magen da vi ble møtt med 1+ og hvitrima marker. Heldigvis så snudde det...nå har vi ,i skrivende stund, 20 grader og fønvind.....hærlig ! Måtte det være helt til jul ! Ha en fin dag !

Ingen kommentarer: