torsdag 10. september 2009

Høsten er her....

Vi har ikke så mange frukttrær , og godt er det. Hva skal en gjøre når det bugner, og det er begrenset hvor mye en kan putte i magen. Skjelden har vel Prinsar-treet båret like mye som i år, og det uten skurv eller mark. De smaker himmelsk også,nam nam.
Det begynte å bli glissent mellom potteplantene mine ,og egentlig hadde jeg vel gitt blaffen i de som hang mest med hodet. Tenkte at det ikke var noe genistrek å kjøpe nye før etter at vi kom hjem fra ferie. Et besøk på Plantasjen på tirsdag, resulterte imidlertid i flere fine planter, må si det var godt å kunne kaste de mer eller mindre tørre brune.


Årets første høststorm.
Er vel ikke som folk flest...jeg liker at det blåser (sterkt). Kan ikke fordra stille høstdager med sol...nei da foretrekker skikkelig vind. Så da det meste av stormen hadde roet seg litt igår, tok jeg med meg bok og kaffekopp ut på verandaen for å nyte vinden...hærlig ! Ligger forresten med åpen verandadør om natta også, og natt til i går sov jeg som en stein, selv om det var storm i kastene mesteparten av natta....sier dem...jeg sov :)


Det rusket skikkelig i bjerka når vindkastene herjet.



Fasinerende er det også når sjøen går hvit. Lurte en stund om jeg skulle kjøre meg en tur til Bud for å få naturkreftene på nært hold, men lot det være til en annen gang...det kommer nok flere høststormer :)









2 kommentarer:

liven sa...

Hei Grete!!
Så fine eplene dine var da....dt var ikke våre prinsepler i år!!
Men har plukket litt og bare tatt skallet av så er de jo gode!
Nå venter jeg på Aroma eplene....tenkte jeg skulle prøve å lage eplesaft:o)
Spennende å se på sjøen når det rusker!!
Har jo sjøen så nær her også!

ha en fin kveld:o)

Anonym sa...

Eplene ser virkelig gode ut, tennene løper i vann her nå:) Jeg liker høstvær jeg, også - men helst innendørs. Tente lys og varme i ovnen mens vinden uler...da koser jeg meg, sjø! Så deilig det må være å bo så nære sjøen, høre bølgene og kjenne den gode sjølukta...herlig. Kanskje sitter du på verandaen i dette øyeblikk, for været er fortsatt ikke det beste?! God helg til deg - klemmer**