søndag 8. august 2010

Neida jeg er ikke død, men har vært for giddalaus til både blogging og kommentarer. Nå har jeg imidlertid vært på ferie og livet begynner sakte å normalisere seg. Trist å tenke på at sommeren snart er over, den går så altfor fort. Vurderer om vi skulle hatt mindre hus og mindre hage, med helsa på minussiden, så rekker jeg ikke over en brøkdel av det som skulle vært gjort. Hagen ligner på et villniss etter ferien, og jeg innser vel at jeg må bare gi blaffen i det meste, bare en og annen grovrensk nå og da.
Omsider begynte mine selvsådde planter å blomstre, og en stund duftet det så deilig av erteblomster i verandakroken .
Mine erteblomster gikk imidlertid heden i løpet av mine 2 ferieuker, men de doble petuniane greidde seg ,så med litt større potter så håper jeg de vil trives oppe i den lune kråa.

Flammentanzen min som har funnet veien gjennom terassegulvet,lever et utrygt liv. Gubben hater alt som har torner og truer så smått med å fjerne den. Jeg får vel godsnakke med han, så jeg får ha den i fred....jeg kan ha rosene så kan han ha motorsykkelen....så kan vi hate hvert vårt :)


Etter en flott søndag med soling ,grilling og fotballkamp, tror jeg finner frem strikkinga, kan jo kombinere det med tv-titting.....rydde får jeg gjøre i morgen !

2 kommentarer:

liven sa...

Hei Grete
Kjekt med et innlegg fra deg...du har vært savnet!!!
Nydelige blomster hos deg....og erteblomstene mine blomstrer også nå!!
Flammentanzen er jo helt utrolig.....så fornøyd om den bare får en liten skvett med gjødsel....en kjempefin klatrerose :o) håper du får ha den i fred!!

ha en fin uke Grete.....nå er det slutt på ferien her!!

Anonym sa...

Hei! Jeg håper du får reddet Flammentanzen, den er jo bare helskjønn! Synd at erteblomstene gikk fløyten, synes de er så søte! Ja, sommeren er på hell - likevel kan det fortsatt bli mange varme, fine dager *håper*. Ser på FB at dere har hatt det riktig så fint på 'hytta' - for en fin leilighet! Håper formen er god, at du får en fin mandag og ei flott uke! Klemmer**