torsdag 12. august 2010

Velkommen til Begonia nr. 4

Da har vi endelig kommet i orden i den nye leiligheten vår i Alanya. Den ligger midt i Oba sentrum, og jeg har døpt den " Midt i Smørøye ",da det er kort vei til alt. Vi bor i 3.etasje, noe som gjør at vi kan sitte å se på livet i Mesut street. Vi har også morgensol på verandaen,som jeg savnet i den gamle, så nå får jeg ihvertfall nok soltimer.
Skiltet utenpå døra er ikke helt som det skal ennå...det mangler etternavnet.
Ute i gangen skal vi ha gardiner, selv om glasset er så og si enveis,så ingen ser inn uten at det er mørkt ute og vi har på fulle lys. Første dør til høyre er inn til gjesterommet,som også har to vindu ut mot gang.
Foreløpig er det ikke gardiner foran vinduene...jeg skal kjøpe og ordne de til neste gang vi drar nedover. Vi har derimot elektriske persienner foran vinduene på stua og soverommet vårt, så vi trenger ikke slippe inn alt lyset.
Da vi flyttet ,tok vi med de gamle møblene,og sparte nok kanskje 70000 på det. Møblene er ikke utslitte, men kanskje litt "ut" etter 6 år . Vi velger heller å bytte dem etter hvert,men de greier seg for oss ennå......Tapeten i hjørnet skulle de egentlig ta bort, men jeg gadd ikke å gjøre noe med det når den først var der....ikke helt meg, men blir vel vant med den etterhvert. Kjøkkenet er i høyglans og faktisk lakket med billakk pga slitestyrken. Da vi kom manglet keramikktoppen, så vi fikk en med tre gassbluss sånn midlertidig.
Tv-hylle er laget på stedet, også lakket med billakk. Da vi IKKE skal ha Tv på hytta,blir dette plassen til vår gamle "slepebrøler"....kan jo høre på tyrkisk musikk :)
Mellom skap og benk er det hele store sorte fliser, blanke var de også ,så her har det sneket seg inn en linselus....
Soverommet vårt mangler sengeteppe,det kom bort under flytting, så jeg velger å vise litt av gjesterommet.
Badet er et stort "wow"! Med en kjempedusj og et speil som nesten dekker en hel vegg, kunne jeg godt ha tenkt meg et slikt hjemme. Med det store speilet blir man immun mot sjenanse, alt vises!



Her skal jeg ta mitt morgenbad,når jeg liksom kommer i gjenge. Ihvertfall første uka syns jeg det var så mye å ordne opp i ,så jeg syntes at det var mest behagelig å slenge bena på rekkverket og nyte morgenkaffien i ro.
Om kvelden skifter fargen på bassenget fra blått-lilla-grønn.....

Gleder meg veldig til neste gang vi skal nedover, vi har det virkelig som plommen i egget. Mange trivelige naboer ble vi litt kjent med,og det blir spennende å se hvem som er der neste gang.
Inntil videre får jeg streve med alle hjemlige gjøremål....jeg kan jo ikke feriere hele tiden !




6 kommentarer:

liven sa...

Kjempestilig leilighet Grete....og veldig kjekt å se den fra innsiden :o)
Ønsker deg en fin helg og håper vi får litt "Obavær" her også....ikke så verst meldinger :o)

Anonym sa...

Det er virkelig ei flott hytte dere har fått, dere - det må jeg si! Med garantert finvær, til og med! Lekkert, lekkert, lekkert. Tenk å starte dagen med et morgenbad og rusle opp til frokost på verandaen etterpå, beste starten man kan ha på en dag, det. Og, jeg likte tapeten - synes den er kjempekul! Takk for titten og god helg! Klem**

Lisa Caroline sa...

ah!! for ei flott hytte :D i kjenne i blir litt sånn.. grønn-gul-blå av misunnelse her ;) Kjempe fint va d der, så i skjønne godt at du gleda d t neste hyttetur :D

LoneK sa...

oi, for et flott sted. Kjempeherlig.
Gratulerer med ny hytte.

Stig sa...

Hei John og Grete
En hilsen fra naboene i 4. etg.
Takk for sist, det ble meget hyggelig.Bra at noen skriver om den kjempeplassen som Begonia i Oba er.
Vi drar nedover 27. august og blir en uke, dattera vår Linda blir i 2 uker.
Håper vi sees der nede snart.
Hils alle.

Stig og Anita

Grete sa...

Hei Stig og Anita !
Så artig å få kommentar fra flotte naboer da!Ja Begonia er en hærlig plass og jeg håper vi får mange trivelige stunder ilag der fremover. Vi drar ikke nedover før om en måned,den 23 sept, men vår datter ,hannes samboer og 4 barn drar nedover nå den 26 . , og skal være i 2 uker.
Ha en fin tur nedover og god ferie!
Skal hilse fra John!