onsdag 13. april 2011

Slipp våren løs !

Bjørnson sa : "Jeg velger meg april ", og jammen er jeg sant enig akkurat nå . Etter noen dager med regn, så nyter vi nå fine vårdager. Sist søndag var det 18 grader og da sa menyen seg selv....grillmat. Men der mytji som kjæm fram når snøen forsvinn, så det er mye å gjøre ute. Har fått tatt det "grøvste" i bedene, og priser meg lykkelig for at ikke hele eiendommen,sånn ca 5 mål, er blomsterbed eller plen. Noen blomster må kjøpes, men vi går inn i en hærlig tid der der stadig vekk titter frem nye eksemplar av naturens underverk. Jeg pleier å så noen frøpakker og syns det er spennende når de første små spirene dukker frem. Ikke alt blir like vellykket, men disse pelargoniene ser kraftige og fine ut. Idag fikk også vinduene en etterlengtet vask på utsiden. Ikke vits å vaske når det regner og blåser, så med gode løfter fra Yr.no, så håper jeg at jeg får ha vinduene blanke over påske. Ja tenk at det er snart påske....og vi er allerede midt i april, ja tiden raser avsted ! Ble litt betenkt nå...temperaturen falt sånn plutselig nå fra 8-9 grader til 0,5 bare på en halv time...kanskje dette ikke var våren likevel ?

1 kommentar:

liven sa...

Innom for å ønske deg en flott palmehelg!
håper på en repitisjon på det fine været......
nydelige bilder hos deg Grete :o)