torsdag 20. mars 2008

PÅSKE

Så har vi kommet til midten av påskeferien, og egentlig har det vært hverken påske eller ferie her i huset, bare kjedelig. Været har satt en demper på humøret , så fruen i huset har nok vært nærmere furie enn frue. Det begynte så pent med dekket frokostbord på palmesøndag. Ikke noe stor oppdekning, men ingen vits i det da vi var bare jeg og gubben hjemme . Etter at ungene har blitt "voksne", er dekket frokostbord et skjeldent syn hos oss. Jeg står som oftest opp både en og to timer før gubben som ikke er særlig plaget med lakenskrekk om morgenen, jeg syns det er godt å legge meg og godt å stå opp...han syns det motsatte. Rart vi har vært gift i 20 år til sommeren :)
Men så var det påskeværet da...elendighet .

Her i denne stolen skulle jeg egentlig ha sittet og latt solen jage all gustengulgrå farge bort fra ansiktet og gitt meg en frisk påskebrun look. Men neida, snøen har lava ned ispedd ei og anna regnbyge , er det rart jeg er lei ?

Likevel er jeg optimist , sjekker Yr.no hver dag og speider etter solskinn ,det kan jo hende det blir bedre i morgen. Før eller siden skal jeg "solveggen" med kaffikopp og appelsin ,men om det blir med eller uten snøbyge, det vet jeg ikke ....påska er ikke ferdig riktig ennå.

5 kommentarer:

Gerd, p, sa...

hehe..:) Arti å lese det du skriver:) må si at jeg kjenner meg litt igjen i å vere dødlig oppgitt over at mr.snø kom tilbake nå, når vi endelig hadde hadd en uke med sol. egentli skulle vi bare ha flyttet til Syden hele jengen, åså kunne det bare være så stygt være her d bare ville;)

Elisabeth sa...

Sola kommer nok, vi må bare ha tålmodighet.
Gift i 20 år snart asså... Blir vel feiring i Tyrkia til sommeren da forstår jeg (",)

Ønsker deg en fortsatt god påske!

Grete sa...

Gerd: Ja vi skulle bare ha flytta. For vår del kommer vi vel til å tilbringe meir tid der nede etterhvert som vi blir eldre(off hørtes fælt ut),selv om det ikke er mer enn 15-20 + er det jo for det oftest sol da.

Elisabeth: Ja vi feirer 20 års bryllupsdag den 23.juli...akkurat den dagen vi drar på ferie. Spørs om det blir litt ekstra den kvelden på stamrestauranten vår. Gleder meg innmari:)

liven sa...

Hei!! Koselig påskebord!! Masse snø hos dere da.....noe annet enn i Oba:) Der var rundt 20 g nå hørte jeg:O)
Ha en fin påske!!

-Mitt lille rede- sa...

Heia
Da er påska strax over, og det har ihvertfall vært to dager med skikkelig sol heldigvis. Men det har jammen lavet ned med snø også. Godt vi har noe å se fram til nå, med både vår og sommer for tur :-)
Ha ei fin uke! -Lene