fredag 13. juni 2008

Rusletur i hagen....

Etter å ha vært innomhus i regnet siste uka, måtte jeg bare ta meg en tur i hagen for å se hvordan det sto til etter de veldige regnskyllene. For å fortelle hvor mye som har kommet ned fra oven,kan jeg bare si at en bøtte som ble stående ute på verandaen etter sist lørdag,var helt breddfull idag. Regnet hadde også gjort kål på noen av mine høye stauder (grrr) som lå helt flate og omtrent bare ropte på hjelp.

Denne rosenkragen hadde greidd seg og smilte optimistisk mot meg med sin lille krøll på kronbladene .Synes det er morsomt å studere blomstene på nært hold, utrolig hvor mange detaljer som dukker opp.
Motivet for dagens blogg var egentlig lupinen som jeg har så mange av i hagen akkurat nå.
Studerer man den på nært hold,så er den utrolig vakker, og så lukter den av sommer synes jeg.

For mange år siden kjøpte jeg en pose med frø , og det resulterte i en masse lupiner i mange farger. Pr idag så fant jeg vel en 7-8 forskjellige nyanser, men det kommer vel flere seinere.
Den lyser opp i regnet, og lar seg ikke kue av litt styggevær.
Akkurat nå så skinner faktisk sola litt og gir meg håp om en helg med litt "uteliv " igjen . Kanskje jeg kan ta med kaffekoppen ut i morgen, det hadde vært deilig:)

Ingen kommentarer: