søndag 7. desember 2008

Har fått 2 utfordringer som jeg velger å svare på. Lever vel egentlig en temmelig anonym tilværelse og det er lenge mellom hver innbydelse til premiære eller juleball :) Bare tulla...er bare en liten blond mus som bor i sitt lille røde hus langt ut på landsbygda.

Vil du vite litt mer om meg ,les videre, hvis ikke...slå opp på en annen side :)

Utfordring nr 1:

# Kva slags mat et du ofte?
Potetbrød fra Bud Bakeri med hjemmelaget jordbærsyltetøy.Så er jeg en fruktspiser delux,det holder vanligvis ikke med 5 om dagen.Bruker ofte frukt på brødskiva,eple, appelsin el. banan.

#Når du er på besøk,er du da personen som sit i ro eller hjelper du til med å rydde bordet ?
Det kommer helt an på situasjonen, hvem det er hos.

#Kvar si du når du blogger?
Sitter med laptopen i fanget, dypt nedi sofaen...gjerne halveis under et pledd.

#Kjøper du ofte skrapelodd?
Nei, kanskje en gang i året, det var oftere før....men rik ble jeg ikke.

#Kva land eller stad har vore din beste ferie?
Har vært mange steder og i mange land. I 1978 var jeg og to venninner på en 3-ukers biltur rundt om i Europa, bl.a. i Wien og innom Italia en tur....det var en ferietur jeg husker med glede. Ellers så er jeg soltilbeder,og har vært ca 20 ganger ved Middelhavet....da sammen med mann og barn. Vi har leilighet i Alanya og har vel mine beste ferieminner derfra.

#Kva TVkanal ser du mest på?
Blir vel NRK1, Tv2, litt TvNorge og Tv3 og selvfølgelig fotball på Canal digital :)

#Kva vin er din favoritt?
Vet ikke helt hva jeg liker best av rød eller hvit, alt til sitt bruk. Vi lager en del selv,og den er bare å anbefale, hihi:)

Da var det utfordring nr 2:

1. Hva er du mest fornøyd med med boligen din?

Det at vi bygde med loft. Da vi bygde hus i -82, var det "in" med valmet tak. Huset vårt ble levert med begge deler, men heldigvis så valgte vi med loft,noe som gav oss en bonus på 70 kvm.

2.Er det noe du angrer på i forbindelse med valg av bolig/oppussing i ettertid?

Ja, at jeg malte gangen nærmest sennepsgul for noen år siden, men den farga overlever ikke ett år til.

3.Om julegaven fra dine nærmeste hadde vist seg å være en lotto-kupong der premien kom på en mill. Hva ville du brukt pengene til???

Tja,våre 5 barn skulle blitt tilgodesett med noen kroner. Så skulle jeg kvittet meg meg lån, bygd garasje til Quattro'n og resten skulle bli brukt til oppgradering av uteområdet.

Mye annet som står på ønskelista også, men slik er det vel med alle. Tror ikke en er mer lykkelig om en har nok penger til å kjøpe alt en vil , men jeg ville definitivt blitt glad for 1 mill:)


Ingen kommentarer: