torsdag 30. april 2009

Siste dag i april.

Her har vi hatt en fantastisk varm dag idag. Midt på dagen så viste måleren 25 grader i skyggen,noe som er helt uvanlig,selv midt på sommeren. Vi har hatt en flott april , så en får lyst å gå til storinnkjøp av sommerblomster. Av gammel erfaring vet jeg at vi kan få kalde dager i mai, så innkjøpene mine blir veldig sparsomme. Vi skal dessuten bort om en ukes tid, så da hadde de likevel gått "heden". Mine "avleggere"...bortsett fra Nina... har liten greie på blomster og vanning, så jeg vil vente med å plante i blomsterkassene til vi kommer hjem igjen.
Favorittene er utvilsomt blå,rosa og hvite blomster, og etter et besøk på Plantasjen ,hadde jeg med dette hjem. Vi venter gjester i helga, og da måtte jeg ha litt pynt ved inngangen .
Nå håper jeg at hele langhelga blir like fin som idag, da skal vi grille og kose oss,livsnytere som vi er.
Ønsker alle en flott 1.mai og en solrik helg.






4 kommentarer:

Nina i Paradiset sa...

Ja, det er umulig å klage på været som har vært i dag. Og at det enda er april, er jo helt sykt...!
:)

Klem!

liven sa...

Hei Grete .o)
Litt av en temperatur dere har da.....her er det også fint men ikke så varmt som hos dere!!
Ikke rart du har lyst å plante sommerblomster!!
Kjøper ikke så mye ennå men litt måtte det bli til konfirmasjonen!!
Kjøper det meste når vi kommer tilbake fra tyrkia....så slipper jeg og overbelaste svigerfar med all denne vanningen:o)
Ønsker deg en flott helg:o)

LoneK sa...

Hei
Ja det har vært en flott slutt på april værmessig.
Og sommerblomster bør man vel ikke ha ut før rundt 17 mai hvis man skal være sikker på at de ikke skal fryse.
Så her er det granium i vinduet og små planter under lys på kjøkkenet.

Ha ei fortsatt flott helg

Klæm

Anonym sa...

Nydelige blomster du har kjøpt, Grete. Håper dere har kost dere masse i helga nå da, selv om været kanskje ikke varte helga ut? Uansett er det herlig med ei sånn helg, det er liksom ikke noe man forventer... Ha ei fin uke - dere drar vel snart til garantert sol? Ikke misunnelig jeg nei...Klem fra Randi**