mandag 8. juni 2009

Fant dette bildet på nettet, og akkurat nå så føler jeg at jeg trenger litt humor i hverdagen. Det er jo ganske talende og kanskje et lite spark bak til oss som kanskje liker Pc'n litt for mye :)



Har vi egentlig tenkt over hvor mye vi egentlig tar for gitt ?Er i det ettertenksomme hjørnet for tiden, blir vel kanskje slik når en har endel motgang. Det er i motbakke det går oppover,heter det, jaja et stykke til den bakketoppen !

Helse foreksempel, her blir vi tytt ørene full av at vi skal gå lange turer på flere timer flere ganger i uka...hvis ikke ...nei da stuper en stakkars ! Hva med alle de (oss) som har nok med å hente posten, nei de er det ikke håp for, sorry ! Blir drittlei av de som syter over at et kne el.l. hindret dem i å fly fjell og fjøre...enda de vet at de er like sprek etter noen dager. Jeg strir med eksplosjonsfare når noen synes synd på seg selv for at de av forskjellige årsaker ikke kan gå de lange fjellturene lenger, kjenner at jeg koker ! Ja også hva så? Det er noe som heter at det er bedre å ha elsket og tapt, enn aldri å ha elsket . Jeg har aldri vært på en fjelltopp..... Heldig er de som har opplevd det.
Penger er en annen ting som kan være et problem for mange...for mye eller for lite. Vet dere hva de sier de som "vasser" i penger ? Jo...penger betyr ikke noe !! Rent vås,spør du meg. De tar penger for gitt, og hadde virkelig fått problemer hvis lommeboka plutselig hadde blitt slank. Tror vi har det best alle vi som må prioritere viktige og uviktige kjøp, som må velge enten -eller istedetfor alt vi har lyst på.
Stort sett har vi det jo bra, hva gjør det om ikke alle kan fly på de høye toppene eller leve luksusliv. Viktigst er å godta det livet en har og at en har folk rundt seg som er glad i en, akkurat slik som man er.
Av og til blir jeg veldig frustrert over livets motbakker, men når jeg ser meg rundt...en kjempesnill mann og en stor familie....love u!
Puh, sukk, det var litt godt å få ut litt tanker! Nå er det bare å glede seg til sommer og sol, nytt barnebarn i juli og 14 dager på "hytta" i Oba i august. Livet har flest "solskinnsdager" likevel!

4 kommentarer:

Elisabeth sa...

Helt enig med deg. Vi har det godt. Jeg er kjempeglad for at jeg er født og oppvokst i Norge jeg. Dessuten har jeg en snill mann og tre gode unger. Hva mer kan jeg ønske meg?
Jeg er fornøyd!

God natt!

Nina i Paradiset sa...

Syns at fjelltopper ser flottere ut fra hagen min, jeg....! ;)
Dessuten har jeg hørt at enkelte av de har så dårlig med luft!

;)

Interiørbilde fra Hoem, eller??

Hehe....

Anonym sa...

Godt skrevet - og jeg er helt enig! Ha ei fin helg Grete:O) Klemmer**

-Mitt lille rede- sa...

Hei!
Veldig bra skrevet, og jeg er så enig så enig! Jeg også kan "bli rasende" (inni meg vell og merke...) når folk syter over "ingenting". De skulla bare visst hvor godt de egentlig har det. Men sånn er det jo bare, jeg tror motgang gjør en sterkere og enn setter mer pris på de små ting. Og de har nok ikke opplevd masse motgang, disse folkene.
Nydlige bilder fra atlanterhavsvegen og Langevatnet.

Ha ei GOD helg!

Klem fra Lene