søndag 4. oktober 2009

Barndåpen til Lucas

I dag var vi så heldige å få være gjester i barndåpen til lille Lucas. Jeg er tante til pappa'n hans og han er den eneste jeg er fadder for...utenom våre egne barn da. På Eide har de en unik kvinnelig prest....alle vet hvem Kari Prest er. Større menneske finnes vel nesten ikke, hun omfavner alle og er et hjertegodt menneske. Til henne kan alle komme, hun godtar alle....hadde flere vært som henne,hadde verden vært et mye bedre sted for mange. Dåpen fann sted i Gaustad kapell,som ble innvigd bare for noen år siden. Legg merke til prekestolen i ekte marmor levert fra et av Eides mange kalkbrudd.
Lille Lucas sov for det meste, men ga litt lyd fra seg fremme ved døpefonten. Gratulerer med dagen og navnet,Lucas !
Den første jeg la merke til da jeg kom inn i kapellet, var Elin fra X-faktor. Hun var der som tante og fadder til lille Ida Celine, men merket vel kanskje at enkelte kikket på henne. Kari Prest gjorde også litt utav det, og gikk i bresjen for å gi henne en fortjent applaus. Og de to måtte selvfølgelig foreviges...to fremragende kvinner....hver på sin måte.

Nå er bunaden tatt av....og sofaen er vel stedet de neste timene. Den 25.okt er det på med finstasen igjen , da er det barnebarnet Leon tur til å bli båret til dåpen. Tenker det blir meg som skal lage dåpskaka....og håper bare han ikke vokser ut av dåpskjolen, han er stor "lille" Leon Alexander.

3 kommentarer:

liven sa...

Heisann!!
Heldige deg som får kose med slike småtasser!!!
Et nydelig dåpsbarn!
Og Elin tror jeg kommer til å bli en favoritt hos mange!!

Ha en fin uke Grete:o)

Anonym sa...

Elin er et flott menneske, det kommer veldig godt frem gjennom skjermen. Flink er hun, også. Jeg heier på henne! Barnedåp er alltid koselig, og med en prest som har "skjønt det" blir nok stunden i kirka enda triveligere? Koselige bilder, og snart er det altså barnebarnets tur. Trivelig, da! Fin mandag videre - her har det sluddet, haglet og snødd i dag...:(

Gerd, p, sa...

Koselig med barndåp da,Lucas lingner på pappan sin tror eg.Elin¨¨ krysser vi fingrane for.Det blir vel snart barnedåpn hos dere også.Leon Aleksander veks å trivst ser eg.
Ha ein fin kveld