mandag 26. oktober 2009

Jeg er rik...og vil dele det med dere!


Igår feiret vi dåpsdagen til mitt 4. barnebarn, Leon Alexander. I en slik anledning ,når hele familien er samlet, tenker jeg over hvor rik jeg er , ikke på penger (noe jeg også godt kunne tenkt meg ), men på lykke og gode tanker. Vi begynner å bli mange etterhvert, 5 barn 4 barnebarn og også noen av det jeg kaller tilbehør,som også hører med i familien. Dåpskjolen sydde jeg til Nathalie skulle bli døpt. Jeg hadde så lyst til å ha en dåpskjole i familien som våre etterkommere kunne bruke, da den som har vært i familien fra 1905 hadde gått inn i pensjonistenes rekker. Hmm, ser nå at jeg burde stryke sløyfene før fotografering, men men...
Kakestæsjen jeg viste i forrige blogg, kom til nytte....og her er resultatet.....
Det var en nydelig kirke vi skulle til, ikke helt vanlig med rød farge,men med sine mange utskjæringer og utsmykking, er den vakker ...utenpå og inne. Nathalie hadde fått det ærefulle oppdraget å helle i dåpsvannet, noe hun greidde med glans. Ikke er det vel helt vanlig at presten synger og spiller gitar heller, men det var et fint innslag,syns jeg.
Selve dåpshandlingen gikk greitt...med smokk i munnen :) Og tvillingene fikk utlevert tegnesaker, selv om noen av tegningene fikk oss til å knise, Maria hadde tegnet dame med pupper ,hihi. Men flinke var de,trengte ikke å hysje på de nei !
Hovedpersonen var Leon Alexander og han ble fotografert fra alle mulige vinkler og sammen med alle. Nest yngste datter,Tonje, ble spurt om å være fadder ,sammen med sin samboer, og det var veldig stas.
Jentene var så nydelige i sine nye kjoler, og stiller gjerne opp som modeller :)


Tanter og onkel måtte også foreviges med kjæledeggen i familien....

Så er det rart jeg føler meg rik...med en slik flokk rundt meg ?

4 kommentarer:

liven sa...

Hei Grete!!
Skjønner godt du er stolt!! En flott gjeng du har :o)
De beste vi har er jo ungene våre....og jeg er jo den hønemoren da!!
Fint pyntet og kaken din var bare lekker! Så Nina hadde skrevet at dere behøvde ikke noe utdannet konditor i heimen...og det er sant!! Noe så flott!!

Ellers så er neste års tur bestillt og depositum betalt i dag....så nå er det bare til å glede seg:o)

ha en fin dag og ny uke:o)

Nina i Paradiset sa...

Kjempefint innlegg!
Utrolig mange flotte bilder da!

Anonym sa...

Å ja, du er rik! Så flotte bilder av en fin gjeng - ikke noe rart du er stolt, Grete! Og så flink du er til å lage kake og dåpskjole - ordentlig kreativ, du! Takk for titten av flotte bilder og fin uke videre til deg! Klemmer**

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Næmmen hælle dussan så søt da... de er jo nusselige... så jo ut som om dere hadde en super dag...

Ha en koselig kveld...