onsdag 7. oktober 2009

Kunsten å godta høsten...

Nei den kunsten har jeg ikke lært meg ennå...misliker høsten like mye som mine pellargonier, innelivet er best når det pøser ned imellom haglbygene. Fikk heldigvis tatt plantene inne før de gikk heden i styggeværet vi har og har hatt. Med nesten 700 ml nedbør siden midt i juli, så har vi vel grunn til å klage......men jeg sier : tenk hadde det kommet som snø !!
Kunsten er å kose seg inne med godt lesestoff, kaffe og strikking. I det siste har det blitt endel håndklær,kluter og grytekluter....og mønsteret blir til på veien, vet aldri hva mønster jeg velger når jeg legger opp til nytt arbeid.
Oi,dette ble ikke riktige farger...skal være hvit, off-white (på godt norsk) og ecru.....
Litt levende lys gjør vel heller ikke tilværelsen dårligere....
Fann telysholder fra Bloomingville, akkurat maken til mine vinduslys.
Nå hagler det igjen,...og da er det godt å fyre i ovnen. En riktig god kveld til deg som stikker innom :)

2 kommentarer:

liven sa...

Ja det er godt å kose seg inne i dette været!!
Men selv har jeg trosset været og gått tur hver kveld...med unntak av i kveld!
I kveld har jeg vært hos frisøren....og det hjelper på humøret det også!!
Vi er nok sommerjenter vi Grete!
Var inne og kikket på tur i går!
skal bestille så snart det er klart hvor mange som skal være med av ungene....er allerede begynt å bli oppbestillt der nede!!

ha en fin kveld:o)

Anonym sa...

Sitter og strikker om kveldene jeg, også - all slags kluter. En koselig tidtrøyte, det! I dag skinner faktisk solen fra skyfri himmel, og det husker jeg altså ikke sist den gjorde! jeg skal ut i frisk luft, det er bra sikekrt! Håper dere har samme finværet også, ha ei flott helg! Klem fra meg**