tirsdag 11. mai 2010

Uke med innhold, men hvor er våren?

Uke som gikk var full av utfordringer og gledelige hendelser.
Som den fotballentusiasten jeg er, var jeg å finne på kanskje Norges finest beliggende fotballarena, Aker Stadion i Molde ,på torsdag kveld da MFK møtte laget fra nabobyen Ålesund . Til min elleville begeistring ble det hjemmeseier....så kvelden var reddet...... Et prosjekt som har fylt stuegulvet noen dager nå, er putene til gubbens nyinnkjøpte båt.
Båten som ikke er helt ny, hadde noen puter ( se under)som fikk meg til å få ståpels nedover ryggen,og som absolutt trengte nye trekk. Å finne stoff i metervis byr på utfordringer,ihvertfall her på traktene,hvis du ikke skal kjøpe møbelstoff til 400 kr meteren.
Lykken sto imidlertid den kjekke bi,og valget falt på dette stoffet med maritime motiv. Det fine var at det var dobbelsidig, blått på en side og lyst på den andre siden. Så da ble putene blå, mens gardinene ble snudd med den lyse siden inn. Gubben ble ihvertfall fornøyd,og det er jo det viktigste i og med at jeg har maaange prosjekt på gang som jeg trenger hjelp til .....
Vi har endelig fått badeland i Molde, noe jeg lenge har sett frem til. Kjempefint for store og små,spesiellt elsker jeg velværebassenget,der temperaturen ligger på ca 34-35 grader.
Søndag var akkurat en passelig dag for et besøk der. Ute var det et ufyselig vær med regn og sludd,og da var det deilig å kunne ta med barnebarna og to av døtrene og skikkelig kose oss i vann med og uten bobler .

Nå må det vel snart snu med været, daglige snøbyger kan jeg styre meg for...vi er jo snart midt i mai ! Prøver å stikke nesen ut når solen er fremme, men da kommer det en sky eller ti, og fysj så kaldt det er! Håper at det bedrer seg snart og vi kan feire nasjonaldagen uten å måtte ha på votter og skjerf !

4 kommentarer:

liven sa...

Høres ut som du har kost deg til tross for dårlig vær!!
vi våknet til hvitt landskap i går...et merkelig syn med trærne som er begynt å bli grønn og så dekket av snø!! ikke særlig varme i dag heller men det skal komme seg nå!! Vi lever i håpet :o)
Ønsker deg en fortsatt fin uke Grete

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Så fine de putene ble. Dette var litt av en forbedring, gitt :)
Stemmer i koret ditt, nå vil vi ha varmere vær!!

Evelyn sa...

Hei :) ramla innom bloggen din helt tifeldig.. og har lest meg gjennom en del av den... dette er en blogg jeg vill titte innom litt oftere... kjempe hyggelig blogg har du.

Har også datteren din på min blogg liste...

Titter innom en dag senere, nå ska jeg inni elnesvågen...og henta datteren min som snart er ferdig på skolen.

Ha en fin onsdag :)

Anonym sa...

Hei! I dag ble det brukbart vær - men det spørs hvor lenge det varer...bare å nyte de timene sola er her. Molde vant,ja - og fin fotballstadion har dere, også - veldig fin - men ingen banke RBK...sånn er det bare;o)Men grattis med seieren til dere, det er artig når hjemmelaget vinner! Deilig med badeland ,har et vi også, men er der altfor sjelden. Håper du får ei strålende langhelg, og du, så fin de putyene og gardinene ble! Klem fra meg**