onsdag 2. april 2008

Kjære Gud , send meg en gartner !

Det er det samme hvert år , når våren kommer tenker jeg hvor deilig det skal bli å begynne ute og rydde i hage og bed. Jeg ser for meg akkurat så ryddig å fint som jeg vil ha det. Slik var det også idag , ikke mye sol akkurat, men mildt og fint...et godt arbeidsvær. Begynte så smått med å fjerne noen nedsagde greiner som låg på plena .ruska litt nedi et bed, raka litt et annet, men som sant skal sies, så syntes jeg ikke det var det spor morsomt. Jeg koste meg ikke i det hele tatt,var mer oppgitt og forb.... over alt rusk og rask. Fikk igjen nå for at jeg ikke tok en skikkelig sjau i høst. Nå har jeg vel aldri heller vært noen hageentusist, men det er urettferdig da jeg elsker blomster...jeg skulle da like å rote i jord, men nei, den interessen hoppet over mitt ledd,desverre. Min mor tilbrakte all fritid ute med nesen og fingrene i et bed ,men så var jo hagen hennes et skue verdt også. De grønne fingrene hoppet altså over meg , men så fikk jeg en datter....og da dukket de opp igjen.
Til min unnskyldning så har jeg da heller ikke helse til å stå der dobbelt,med rumpa opp og rote i jorda og dessuten så synes jeg det er mye morsommere med en fotballkamp...men det blir ingen fin hage med det.Mor mi hadde den fordelen, hun hadde nesten ingen andre interesser enn familie og hage.
Dette er et av mine bed, og slik jeg ønsker det skal se ut hver mai. Håper mai blir varmere i år, flere år på rad har regn og hagl pisket tulipanene mine til det ugjenkjennelige...veldig morsomt:(
Måtte mine nydelige Angelique tulipaner få stå i fred i år , og la oss få nyte dem i all sin prakt.
Deilig farge og deilig duft av "Tornerose",skulle gjerne fyllt hele hagen med slike roser ,men da vet jeg en som hadde protestert .

Noen snur seg etter damer,noen snur seg etter biler, men jeg snur meg etter blomster. Derfor må jeg stadig opp med fotoapparatet og forevige dem. Her har vi et helt vanlig tre i Alanya....og jeg som strever med å få til Hawaiirose i vinduskarmen hjemme.

Skal vi ha selskap,skal det også være blomster til. I barndåper,bursdager og konfirmasjoner har jeg alltid satt min ære i og satt på bordet selvlagde blomsteroppsatser , her er en av de jeg lagde til Tonjes konfirmasjon for 3 år siden.

Nei vet ikke hva jeg skal gjøre med hagen, skulle sikkert kun ha hatt blomsterkasser med selvvanning. Ikke det at jeg ikke vil gjøre hagearbeid , men jeg liker det ikke. Så derfor :Kjære Gud send meg en gartner ...please!

3 kommentarer:

Elisabeth sa...

Haha, du skulle ha bestilt gartneren i "Frustrerte Fruer" du.
Han kan hjelpe deg med det meste...

Ihvertfall godt med disse varme dagene vi har hatt nå.
Du er da flink med blomster. Fin oppsats.

Mita`s hjørne sa...

Men flotte bilder viser du iallefall...
Men du, jeg er faktisk helt enig - hagearbeid er ikke det artigste je vet heller, men blomster liker jeg... har for det meste stauder i bedene, og fyller opp med selvsådde planter, planter tett i tett - liker ikke ugress...
Skulle gjerne hatt en gartner på "gress" her også...
Den oppsatsen du hadde laget var jo bare så nydelig da...

Ha en fin dag...

Gerd, p, sa...

ja heilt enig med deg.skulla hatt ein gartner .men i dag er det vått ,ikke like kjekt då.Han i (frustrete fruer )han er ikke dum,kansje vi skal dele pån he he.kjempe fin oppsatsen du ha laga!! .Roser er bare finnnnt det!!!!