fredag 14. november 2008

Tonje 18 år

For 18 år siden fikk jeg min tredje jente,Tonje. Kl. 11.08 kom hun ut med et plopp, og det var bare så vidt at ikke hun glapp for jordmora, så fort som hun kom. Det gikk heldigvis godt, og Tonje vokste opp som en veldig omsorgsfull person. Allerede i først klasse sørget hun for at pappaen fikk nykokt kaffe når han sto opp for å dra på jobb. Vi to har vel en egen direktelinje,og tenker ofte veldig likt. Derfor tenker jeg med gru på den dagen hun skulle reise til USA og være borte i 10 måneder, jeg hadde aldri trodd det skulle bli så fælt. Nå står hun også på farten ut...for å flytte sammen med sin kjære Alex, men heldigvis så blir det ikke så langt unna.Gratulerer med dagen ,Tonje !
Dette her er 18-åringen...et halvt år gammel.

Vi har forresten vært inne i en stim av bursdager i disse novemberdagene.

Først var det Linn som ble 23 den 7 nov. Hun fikk ønsket sitt oppfylt på dagen...mors hjemmelagde pizza:)

Dagen etter var det Tonjes kjæreste, Alex sin tur. Han fyllte også 23 år , født på samme sykehus som Linn.

Dagen etter det, den 9. nov. var det eneste hane i flokken vår , Daniel sin 21.bursdag. Den dagen falt sammen med farsdagen, og ble behørig feiret med middag og kaker for hele familien.

Gratulerer til dere alle !

Da ungene var små, syntes jeg det var viktig at alle fikk sitt eget selskap, selv om de ble 3 på ei uke. Veldig dårlig planlagt med 3 novemberbarn...men det er såå kaldt i februar sjø! Så i -91,da min bror satt og spiste kake i det tredje selskapet den uka, kom det tørt: at skulle vi ha flere unger nå ,så fikk vi velge ei anna årstid :)hihi:) Det han ikke visste var at ...it's done..Mona ble født i mai året etter .

Nå gjenstår bare litt kaffe og kake på søndag til ære for Tonje som ikke er hjemme idag på selve dagen, så skal kaloriene få hvile i litt over en måned til julematen skal fortæres.

Vil ønske alle en riktig flott novemberhelg !


5 kommentarer:

liven sa...

Gratulerer med bursdagene i huset!!
Voldsomt som du har klumpet dem sammen da:O)
Har fordelt mine på fire årstider.....det kalles planlegging Grete:O)

Ha en fin helg og kos deg:O)

Elisabeth sa...

Det får`n si. Du koser deg fælt i februar skjønner jeg...
Gratulerer med alle bursdagene.
Her har vi godt fordelt på februar, april og september.

God helg!

PS! skal si ifra når vi får invitasjonen fra SM. Har ikke hørt noe ennå.

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Så koselig med bursdager, og grattis til de alle...
Men å få alle så likt da... dårlig eller godt planlagt...
Men sånn er det - her er det april som er den store bursdagsmnd, men ingen av mine barn er i april...

Ha ei super helg...

Anonym sa...

Gratulerer med alle dagene - har bursdag i november jeg også (lenge siden nå). Pene barn du har - all mulig grunn til å være stolt mor har du! Har ei på 18 jeg også - hvor er tiden blitt av? Det lurer jeg på rett som det er. Ha ei fin helg, Grete:) Klemmer**

LoneK sa...

Hehe, Gratulerer med dagen til alle jubilantene!

Klæm og ønsker om god helg til dere alle.