lørdag 7. november 2009

Fadderbarn og vårt barn

Jeg har i mange år,helt fra den første Tv-aksjonen, vært fadder i Plan. Det gir meg en litt god samvittighet over å være med å gi noen mennesker et litt bedre liv. Plan arbeider for å gi hele samfunn en bedre hverdag, og det eneste jeg gjør er å betale 22o kr hver måned. Jeg kan også sende to små pakker i året til fadderbarnet + brev og bilder. Jeg hadde et fadderbarn fra Ecuador, Luis, men da han fylte 15 år,opphørte fadderskapet. Jeg fikk tilbud om nytt fadderbarn, og det takket jeg selvfølgelig ja til. Slik kom jeg i kontakt med lille Magdalena Perez Taperia fra Guatemala. En nydelig jente som jeg er veldig glad for å kunne hjelpe. Må forte meg å ordne med julegave til henne nå, før det blir for sent !

For 24 år siden, 7.11.85, kom en ny nydelig jente inn i livet mitt. Etter å ha mistet pappa'n til Nina i en ulykke,møtte jeg John...det sa bare pang og etter 7 år sammen, kom Linn......

Det lynet ,tordnet,regnet og haglet den dagen hun ble født, så egentlig skulle hun hett Ronja (Røverdatter...for dem som har sett filmen forstår hvorfor) . Nå fyller nest eldste datter 24 år...du verden hvor tiden går ......
Alle digger Leon Alexander, også tante Linn. Gratulerer med dagen Linn,vi er veldig glad i deg !

Vi skal feire dagen med god middag og kake på søndag...og forhåpentligvis en Cupseier til MFK !!

3 kommentarer:

liven sa...

Grattis med dagen i familien Grete!!En flott jente :o)
Jeg har en jente som er like gammel :o)
Ønsker deg en fin lørdag....og heia Molde:o)

Anonym sa...

Hallo Grete - og gratulerer med den nest eldste:o) Var en gang PLAN-fadder jeg, også - men jeg var så skeptisk om pengene virkelig kom dit de skulle (det har jo skjedd at de ikke har det), så jeg trakk meg ut fra det. Lykke til med bursdagsfeiring og lykke til for Mfk i morra. Og fin lørdag til deg. Klemmer**

Asbjørg sa...

Heisann,her fant jeg en fin blogg,håper det er greit at jeg følger.

God søndag!