torsdag 5. november 2009

Strikking

Dette nydelige bilde og koselige fyrstikkeska fikk jeg av min datter Nina en dag jeg skulle hente tvillingene for overnatting. Hun har akkurat starta butikk og da hun kom over dette bildet i en katalog, mente hun at : dette er helt mamma. Og hun har såå rett, hadde jeg ikke hatt en masulin bedre halvdel, hadde hele huset vært fylt av roser, på ting og tang....og vegger. Av hensyn til gubben, prøver jeg ikke å overdrive, men dette bildet skal i ramme og opp på en vegg. Fyrstikkeska er jo både til pynt og nytte, og skal oppfylle når den er tom. Siste uka har jeg vært i strikkemodus. Fant ut at Mor Aase-garn på Rema var både rimelig og bra, så det slenger stadig vekk noen nøster i handlekurven sammen med maten.
Siden jeg selv har lett for å bli kald på føttene, tenker jeg at sokker er en bra ting for små og store. Sokker til tvillingene tar ikke lang tid å strikke, og som de jåledukkene de er,så måtte de få litt ekstrapynt på sokkene.
Strikka to luer med bobler, med to forskjellige pinnetykkelse, etter oppskrift funnet på nett....der finnes mye å velge i. Tenkte Nathalie,mitt eldste barnebarn, kunne få den ene.
Nina har ikke arvet strikkemanien etter meg, så for mange år siden la hun igjen en påbegynt sokk. Kom over den nå på leterunde i mine garnesker,så nå kan hun få dem fiks ferdig.
Liker ikke å bruke hansker, men av og til kan det jo være godt å ha noe som varmer. Derfor så skal jeg ha disse pulsvantene selv,strikket av ren ny ull fra Gjesdal.
Skal på klubb i kveld, så jeg må vel legge opp til et nytt prosjekt. Mulig at det blir hånduk med matchende klut,noe som visst var ønskelig til Ninas butikk i Paradiset, men da må jeg på shopping etter bomullsgarn.....


Ingen kommentarer: