søndag 4. januar 2009

Tur til Bjorli

Denne helga var vi innbudt til å være med å feire 25-års jubileum for min eks-svigerfamilies firma. Det erstattet det vanlige julebordet, der vi pleier å være gjester.Vi talte vel ca 80 stykker ,så ferden opp til Bjorli gikk med 2 busser og noen privatbiler. Jo lenger opp i høyden vi kom ,dess mer vinter ble det.
Rommene var i ren bonderomantisk stil, og da ble vel romantikken der etter også,hihi.

I inngangspartiet sto denne kjekke karen, jeg var glad for 2 ting...at den sto i monter og at det var død.


Det mest spennende var omvisning i Ishotellet. Fra utsiden så det temmelig beskjedent ut, men inne var det en mengde rom, både soverom,kirkerom og bar. Det må nesten oppleves, jeg er ihvertfall ikke i stand til å gi en fullgod beskrivelse. Synd jeg ikke hadde et skikkelig fotoapparat, bare mitt lille pocket....så bildene blir deretter.


Mange forskjellige skulpturer....



noen mer håndfaste....


og andre direkte vakre.




Veldig vakkert lys i kirkerommet





Det var full vinter på Bjorli, og med over 1 m snø på flatmark, så fristet det ikke meg med særlig uteliv. Ruslet en tur på butikken da, ellers var det mest full avslapping innomhus.




Selv jeg innrømmer at vinter kan være vakkert.



Lørdag kveld var det jubileumsmiddag:




Forretten....
Desserten:

Helga var vellykket, med en masse trivelige (og gale) folk (med positivt fortegn) Både min datter Nina og Elisabeth var der ,og vi spøkte litt om den bloggingen vår, ikke godt å vite hva som kunne komme frem der,hihi.

Idag så våknet vi opp til 27 minus, litt kaldt ja!
I morgen er det slutt på all feiring og fest,nå starter hverdagen igjen...kanskje like godt det :)
Ha en flott uke alle sammen!












































































3 kommentarer:

Elisabeth sa...

He he, ja det var godt å komme på jobb igjen i dag, men jeg er trøtt som bare det.
Tusen takk for ei trivelig helg. Kjekt å bli litt bedre kjent.
Fine bilder du har lagt ut. Veldig søtt det av deg og mannen din i kapellet.
Å du; Daniel er jo søtere i virkeligheten enn på bilde. Mer som et sukkerspinn. Dere har vært heldig med han ;-)

Klem

liven sa...

Hei Grete:o)
Ser ut som dere har hatt en flott helg i fantastiske omgivelser ja!!
Så deilig med litt luksus etter all oppdekningen.....deilig å komme til dekket bord og oppreid seng:o)
Her gikk juletreet ut i dag....så nå er det bare litt blomster igjen!!
Til helgen skal vi feire prinsessens 18 års dag.....så da må vi jo pynte litt med rosa:o)

Ha en fin uke Grete:o)

Anonym sa...

For en opplevelse dette må ha vært, da - skulle veldig gjerne besøkt det stedet! Bildene er kjempefine, de, selv om de er knipset med pocketkamera:) Du må ikke komme hit til Trondheim om du ikke liker vinter, vi snør nemlig snart rett ned her. Det er ille mye snø nå, altså. Selv jeg synes det er mer enn nok. Men, men, vi koser oss innendørs og venter på barmark:) Fortsatt fin uke til deg! Klem fra meg**