torsdag 21. februar 2008

Min lille Emo...

Hei, la meg få presentere Mona ,vår Emodatter. Akkurat som sine medsammensvorne ,går det veldig mye i ruter og striper,rødt,sort og hvitt. Mora er vel ikke like begeistra , men trøster meg med at innholdet kan være bra om jeg ikke ikke liker innpakninga.
Så igår skulle jeg hente henne på skolen i Elnesvågen, og emoen fikk grei beskjed om å kle seg "normalt", vi skulle tross alt på sykehuset . Jeg skulle liksom kunne se folk i øynene ,og det er vanskelig hvis en går sammen med en fremtoning i stiper og ruter.
Tenkte det da jeg kjørte innover i solskinnet at det hadde vært deilig å skifte om til sommerdekk , ja det hadde vært himmla fint med ny bil også. Spesiellt etter at et vindkast tok ene døra og vrengte den , etter det er den brukbar, men langt fra fin. Er så grundig lei av den snart 14 år gamle Caravellen...tenk å ha en A4.....ingen over og ingen ved siden. Med lyse skinnseter...det er meg.På vei gjennom Malmefjorden, synes jeg oppfatt noe på radio 1FM om at tåka hadde begynt å lette, lurte på hva i all verden de snakket om i solskinnet. På andre sida av Tussentunellen møtte vi veggen, grauttjukk tåke. Hmm,og jeg som alltid trodde det var andre veien, for nesten alltid er det vi "nordafor" fjella som har styggest vær.
Etter et par små ærender i byen,ankom vi Øre nese hals , et kvarter før tiden.Og under over alle under,en spirrevipp av en dansk lege fikk det unna i en fart, så det går faktisk an å bli ferdig 5 min. før vi egentlig skulle være der. Så nå blir det mandelfjerning på emoen,eller eMona som hun skriv på nett. Håper det blir slutt på alt som heter halsonde heretter.
Ha en kremtefri aften og en natt uten hoste....in my dreams !

Ingen kommentarer: