tirsdag 12. februar 2008

Venter på våren...

Som det sommermennesket jeg er,synes jeg vinteren har vært lenge nok,skjønt det har jo ikke vært vinter heller,for det meste is og sørpe.
Så for noen dager skjedde det noe...sola titta frem:) Det tok ikke mange minuttene før min kjære gemal hentet frem solstolene,han er vel akkurat en like mye livsnyter som meg, og det gikk faktisk an å sitte der i sola ei stund. Nå har vi det sånn laga at vi har veranda i vinkelen mot sør,det var nøye planlagt da vi bygde hus i 1982,og der kan det bli ganske varmt til sine tider. Så om lørdagen var det vel borti 15 + ,og det var like før jeg slipte til solstrålene på min vinterbleke kropp.
Beviset for at våren snart er kommet til Hoem, ser dere her :Snøklokkene titter trofast opp ganske tidlig, men mange andre følger også raskt etter. Om en måneds tid,hvis ikke vi får haugevis av snø ja, så lyser det vel i mange av beddene. Åh så deilig det skal bli. Er vel heller ikke den helt store hageentusiasten, de grønne fingrene hoppet over meg. Min mor trivdes best når hun sto med nesen i blomsterbeddene,og hun fikk det til å spire og gro overalt,mens jeg har like mye ugress som blomster. Dessuten har jeg en hagegal datter,Nina, som har gjort mange stumme av beundring over hagen hennes. Får vel be trønderan på besøk når våronna skal gjøres,hihi.
"Tornerose"Jeg elsker roser, ikke det at jeg har så mange av de i hagen, men det er verdens nydeligste blomster. Husbonden liker dem ikke...påstår de stikker ! Hmm.
"Tornerose" eller Dornröschen som det er det egentlige navnet,er utvilsomt favoritten. Den har en nydelig rosa farge og duften...den er helt himmelsk.
Håper min lille busk kommer med mange roser i år også, ja vi gleder oss til sommeren, ikke sant?

1 kommentar:

Mita`s hjørne sa...

Er så enig... vinteren har vart alt for lenge... hadde det vært opp til meg hadde vi hatt vinter en mnd, og det hadde vært desember...
Nydelig rose du har...

Ha en koselig uke...