onsdag 27. februar 2008

Tid for hjem....

Emoen har i lengre tid ønsket seg en ny farge på veggene på sitt lille rom.Tapeten er den samme som ble lagt da vi innredet loftet for mange år siden,husker ikke hva år det var heller nå, kanskje jeg begynner å bli gammel...hmm. Ihvertfall ville ikke emoen ha den gule tapeten lengre, farga strider jo helt imot yndlingsfargene til emoer, så nå ville hun ha det helt lyst.På forhånd hadde hun satt det meste ut på loftsgangen,var det fremkommelig ? Nei, det var verre enn at lynet hadde slått ned. Hun hadde også brukt nesten en rull med maskeringstape, så selve arbeidet skulle være fort gjort. 3 liter maling ble kjøpt inn, og etter middag var det bare å begynne. Et så lite rom med skråtak og store vindu tar ikke langt tid å male,sånn en times tid. Min kjære gemal måtte også opp å se hvordan det ble...hm , hvitt, var kommentaren....han såg ikke at det var "perle" ikke hvitt !! Når sant skal sies ,så har han papir på at han er fargeblind,så han får vel være unnskyldt, hehe.Han holdt seg klokelig unna etterpå, for han er "allergisk" for alt malearbeide, og har mildest talt ingen forståelse for at kvinnene i huset vil ha litt "nytt".
Strøk nr.to tok vi etter dagsrevyen ,og det var det...nytt rom på et blunk. Foreslo det til gemalen at nå kunne jeg ta loftsgangen i samme rennet.......Syns den røde fargen dreper alt lys og er grundig lei den, så vi får se når emoen har tømt gangen for eiendeler.

Til nytt rom hører også nye gardiner. Vi hadde vært å kikka , så jeg visste hvilken hun ville ha. Sorte ensfarga(hm) ,og med lyse vegger mangler det vel bare at hun ønsker seg rødt og sort stripet sengetøy. Tenkte også at Tonje som er i USA skulle få nye gardiner til hun kommer hjem,så jeg hadde allerede tatt bilde av noen i sølv og sort og mailet bortover, og de falt absolutt i smak,det var akkurat noe slikt hun hadde tenkt seg. Så at det var 30% på akkurat disse gardinene var midt i blinken.

Det som er bøygen med å henge opp gardiner på loftet er at det er to trekantvindu med ett vanlig i midten.Da spør jeg om råd, hvordan løser jeg det? Sist så sydde jeg trekantgardiner,

litt kjedelig kanskje...Og hva med det vinduet i midten, emoen har løst det med en plakat med en hodeskallet som dekker hele vinduet, men hva med Tonjes...hun er litt mer feminin.

VÅRTEGN

Sitt og lurer på om det er vår eller ikke . Fant disse små Gravmyrtblomstene ved husmuren og lurer på om de har kikka frem altfor tidlig. Ellers så er det ikke mye som er så vårlig av seg, regn og 2,2 grader. Værre blir det vel....det er meldt snø ,stakkars Gravmyrt !

...og stakkars meg, jeg avskyr snø og kulde !

3 kommentarer:

Nina i Paradiset sa...

He he...
Emoeer liker altså ikke gult! ;)

Du får spørre Marita om de gradinene!

Ellers kommer Linn og Andreas oppover i morgen, og vi ned neste helg.

Elisabeth sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Elisabeth sa...

Tusen takk for vittig kommentar i Bloggen min. Vet du hva? Du er herved invitert til å bli med på Jendemsfjellet når det blir varmere i været og solen er mer stabil.
Det er en kjempefin tur med nydelig utsikt til alle kanter.
Koselig Blogg du har med fine bilder. Du har jo så pene barn vet du. Håper tiden går fort og at Tonje kommer hjem før du aner det. Hun har det sikkert veldig gøy "over there". Nina er på vei hjem igjen også, så det blir vel kjekt å få se dem litt oftere.
Jeg og Ninas venninne, Marita, er like gamle og gikk i paralellklasse. Det ser sååå nydelig ut der hun bor. Idyllisk.

Ønsker deg en fin uke.